Tärkeimmät Facebook-mainonnan uudistukset 2017 (ja miten voit niitä hyödyntää)

Jos olet koskaan mainostanut Facebookissa (tai harkinnut sitä), tiedät varmaan sen tunteen…

Sinä selaat Facebookia…

Sinä näet videomainoksia, GIF-mainoksia ja muita uudenlaisia mainoksia, ja kysyt itseltäsi:

“Taasko minun pitää Facebook-mainostajana opetella uusien mainontaominaisuuksien käyttöä?!”

Ehkä pelkäät, että jos et opettele kaikkia Facebook-mainonnan uusia ominaisuuksia, jäät jälkeen. Kilpailijasi käyttävät niitä. Kohta niin moni yritys käyttää niitä, etteivät ne ole enää niin tehokkaita kuin aluksi.

Facebookin mainosalusta uudistuu jatkuvasti, mikä on sekä hyvä että huono asia.

Uusien ominaisuuksien perässä on joskus vaikea pysyä.

Sen takia kirjoitin sinulle tämän oppaan. Saat perustiedot kaikista Facebookin uusimmista ja tällä hetkellä tehokkaimmista mainosmuodoista:

Facebook-mainonta osaa olla hämmentävää kaikkine ominaisuuksineen. Mutta tämän oppaan avulla pääset Facebook-mainonnan aallonharjalle, niin kuin muutkin edelläkävijämainostajat.

Videomainokset

Tarvitseeko minun suostutella sinua käyttämään videota markkinoinnissa?

Nyt on vuosi 2017.

Videomarkkinointi on arkipäivää.

Videon tehokkuudesta on kohistu jo niin monta vuotta, että yritysten ei enää kannata kysyä “pitäisikö minun käyttää videota?”, vaan “miten minä teen ja levitän videoita?”

Mikä parasta… Oikeilla työkaluilla ja muutamilla nyrkkisäännöillä videoiden tekemisen ei tarvitse nykyään olla vaikeaa tai kallista.

Työkalut

Videoiden tekoon löytyy kaikenlaisia laitteita ja ohjelmistoja. Alla luettelen parhaat työkalut, joista on hyvä lähteä alkuun, jos videoiden tekeminen on sinulle uutta.

Videoiden kuvaamiseen

Kännykkäkamera

Kyllä, selfie-videoita voi käyttää mainoksissa.

Selfie-video on ehkä helpoin video, mitä voit tehdä. Mutta se toimii, varsinkin jos mainostat yleisölle, joka tunnistaa sinut ennestään.

Ruuduntallennukseen ja editointiin

Ruuduntallennusohjelmilla pystyt kuvaamaan esimerkiksi Powerpoint-esityksiä.

Camtasia (Windows ja Mac, maksullinen)

Camtasia on yksi suosituimmista ruuduntallennusohjelmista Windowsille (tosin Mac-versio on myös saatavilla).

  • Nauhoittaa näyttöä ja web-kameraa
  • Nauhoittaa ja editoi videoita
  • Ominaisuusrikas
  • Kohtalaisen helppokäyttöinen

Screenflow (Mac, maksullinen)

Screenflow on Camtasiaa vastaava ohjelma, mutta on Mac-käyttäjille parempi vaihtoehto.

  • Nauhoittaa näyttöä ja web-kameraa
  • Nauhoittaa ja editoi videoita
  • Ominaisuusrikas
  • Kohtalaisen helppokäyttöinen

Ruuduntallennukseen

Quicktime (Mac, ilmainen)

Quicktime tunnetaan paremmin videontoisto-ohjelmana, mutta sillä voi myös nauhoittaa näyttöä.

  • Nauhoittaa näyttöä ja web-kameraa
  • Rajatut editointiominaisuudet
  • Yksinkertainen käyttää

Open Broadcaster Software (Windows, Mac, ilmainen)

OBS on Windows-käyttäjille yksi parhaista ilmaisista vaihtoehdoista.

  • Nauhoittaa näyttöä ja web-kameraa
  • Kohtalaisen vaikeakäyttöinen

Vinkkejä

Liikkuva kuva on periaatteessa pysäyttävämpi kuin tavallinen teksti- tai kuvajulkaisu.

Se on yksi syy siihen, minkä takia videomainokset toimivat.

Video kiinnittää ihmisten huomion tehokkaasti.

Jos olet kuitenkin käyttänyt Facebookia vähäänkään enemmän, olet tottunut videoihinkin. Olet oppinut ohittamaan videot, jotka eivät näytä kiinnostavilta.

Sen takia on tärkeää, että videosi on alusta asti huomiota herättävä. Esimerkiksi isot lupaukset ja kiinnostavat faktat kiinnittävät huomion.

Myös tekstitykset auttavat. Kaikki käyttäjät eivät kuule videosi ääntä ennen kuin he laittavat sen manuaalisesti päälle. Videon pitää kiinnittää huomio täysin visuaalisesti. Tekstitykset antavat heille paremman idean siitä, kannattaako heidän jäädä katsomaan vai ei.

Facebookin omissa testeissä tekstitykset ovat lisänneet katsomisaikaa 12 prosentilla (lähde).

Kun olet saanut katsojasi huomion, se täytyy myös pitää. Facebook on sellainen ympäristö, jossa uudet “häiriötekijät” saattavat herkästi viedä katsojasi huomion muualle.

Jos videosi on liian pitkä, kovin moni tuskin jää loppuun asti. Toisaalta liian lyhyt video ei välttämättä jätä impaktia.

Esim. eMarketerin tutkimuksissa 30-60 sekunnin mittaiset videot toimivat paremmin kuin muut (lähde).

Toisaalta pitkiä videoita julkaisemalla löydät parhaat fanisi. Ne jotka jäävät katsomaan pitkää videota loppuun asti ovat selvästi osoittaneet kiinnostusta sanomaasi kohtaan.

Videomainoksen tekeminen

Luo uusi mainoskampanja. Valitse sille tavoitteeksi “Videon näyttökerrat”.

Videoita voi käyttää muunkinlaisissa kampanjoissa, mutta tässä esimerkissä haluamme videollemme silmämunia.

Kun muokkaat mainosjoukkoa, varmista että olet valinnut “Videon näyttökerrat” myös “Mainosten jakeluun optimointiin”.

Säädä muut mainosjoukon asetukset haluamallasi tavalla.

Seuraavaksi luodaan mainos. Valitse muodoksi “Yksittäinen video”.

Lataa videosi palveluun koneeltasi. Huomioi Facebookin antamat suositukset.

Videon lisäksi mainokseen voi liittää tekstiä, joka tulee videon yläpuolelle, sekä toimintokutsun.

Esikatsele mainoksesi ja lähetä se tarkastettavaksi.

GIF-mainokset

GIFit ovat suosittuja.

via GIPHY

Facebook-mainoksissa niitä näkee kuitenkin harvemmin.

Se on hyvä asia, sillä sinulla on tilaisuus erottua kuvamainosten joukosta.

Työkalut

Helpoin tapa tehdä GIF on aluksi tehdä tavallinen video (työkaluilla, joita lueteltiin aiemmin).

Sen jälkeen voit ladata videosi Giphyyn, josta löytyy ilmainen GIF-työkalu. Sillä voit leikata lyhyen pätkän videostasi GIF-muodossa.

Mene Giphyn GIF Makeriin.

Lataa videosi Giphyyn.

Säädä GIFin alkamis- ja loppumiskohta videosta. Giphyllä pystyy tekemään enintään 10 sekunnin pituisia GIFejä. Kun olet säätänyt asetukset kohdilleen, paina “Create GIF”.

Lyhyen prosessoinnin jälkeen voit ladata GIFisi painamalla “Download” ja uudestaan Socialin kohdalta “Download”.

GIF-mainoksen tekeminen

GIFeille ei ole omaa mainostyyppiä, vaan Facebook käsittelee niitä videomainoksina.

Toisin kuin näytin äskeisessä videomainosesimerkissä, valitse GIF-mainokselle tavoitteeksi esim. liikenne tai konversiot.

Tässä ovat Facebookin suositukset GIF-mainokselle:

Näin saat parhaat tulokset:

  • Valitse laadukkaita kuvia tai animaatioita.
  • Valitse hienovarainen liike.
  • Käytä linkkiä, joka päättyy merkkijonoon .gif.
  • Käytä GIF-kuvaa, jonka tiedostokoko on alle 8 Mt.
  • Vältä GIF-kuvia, jotka vilkkuvat tai ovat rakeisia, sillä mainostettua julkaisuasi ei välttämättä hyväksytä.

Muuten GIF-mainoksen tekeminen onnistuu samalla tavalla kuin videomainoksen tekeminen.

Vinkkejä

Yksi tapa tehdä GIF-mainos on lähestyä sitä kuin tavallista kuvamainosta, mutta lisätä siihen vähän liikettä. Silloin se on kuin kuvamainos, mutta… parempi.

via GIPHY

GIF-mainoksilla pystyy myös demonstroimaan tuotteita.

via GIPHY

Liidimainokset

Käytätkö sinä laskeutumissivuja liidien keräämiseen?

Niin mekin. Se on loistava tapa kerätä liidejä. Mutta siinäkin on ongelmansa…

Moni kävijä, joka saapuu laskeutumissivullesi lähtee pois liittymättä listallesi. Yksi iso, mutta yllättävä syy tähän on, että laskeutumissivusi ei välttämättä lataudu tarpeeksi nopeasti, erityisesti jos kyse on mobiililikenteestä. Googlen tutkimuksen mukaan 53% mobiilikävijöistä lähtee pois, jos sivun latautuminen kestää enemmän kuin 3 sekuntia (lähde).

Facebookin liidimainokset on luotu korjaamaan tämä ongelma.

Liidimainokset latautuvat huomattavasti nopeammin kuin laskeutumissivut. Sen lisäksi, se suoraviivaistaa käyttäjäkokemusta koska ihmisten ei tarvitse hypätä laskeutumissivullesi, vaan kaikki hoituu Facebookissa.

Liidimainoksen tekeminen

Tee uusi mainoskampanja. Valitse kampanjallesi tavoitteeksi “Liidin luonti”.

Aseta mainosjoukkosi asetukset haluamallasi tavalla. Sen jälkeen voit alkaa tekemään mainostasi.

Liidimainos näyttää ihan tavalliselta mainokselta. Se voi siis olla kuvamainos, videomainos tai muunlainen mainos. Kun joku klikkaa sitä mainosta, avautuu liidilomake Facebookissa sen sijaan että kävijä lähetettäisiin laskeutumissivullesi.

Sen jälkeen kun olet tehnyt mainoksen, sinun pitää tehdä liidilomake. Se löytyy samalta sivulta kuin mainos. Klikkaa “Uusi lomake”.

Voit halutessasi tehdä lomakkeellesi tervetulonäytön, joka on ensimmäinen asia, mitä mainoksen klikkaaja näkee. Siinä voit kertoa lisää tarjoamastasi asiasta, jotta kävijä tietäisi mihin hän on rekisteröitymässä. Sen avulla voit myös herätellä kävijän uteliaisuutta.

Seuraavaksi sinun pitää valita ne kysymykset, joita esität lomakkeessasi. Mitä vähemmän kysymyksiä esität, sitä helpompi kävijän on täyttää lomake. Sen lisäksi, ihmiset ovat varautuneita kun heiltä kysytään paljon tietoja, varsinkin jos kyseessä on tuntematon yritys.

Jotta voisit ottaa yhteyttä liideihisi, pelkkä sähköpostiosoite riittää. Muita tietoja on mahdollista kysyä myöhemminkin, joten käytä harkintaa niihin.

Liidilomakkeellasi pitää olla myös tietosuojalauseke, koska laki vaatii sitä. Voit lukea lisää rekisteri- ja tietosuojaselosteiden vaatimuksista ja tekemisestä tietosuojavaltuutetun sivuilta.

Kun joku on täyttänyt lomakkeesi, hän näkee kiitosnäytön. Tällä kiitosnäytöllä on valitettavan vähän muokkausvaraa. Voit ainoastaan lisätä linkin, esimerkiksi kiitossivulle omalla sivustollasi.

Sitten voit lähettää mainoksesi tarkastukseen!

Vinkkejä

Jotta kukaan antaisi sinulle yhteystietonsa, sinun pitää antaa jotain vastineeksi, joku porkkana.

Ilmaiset tuotteet, kuten oppaat, raportit tai verkkokurssit  ovat hyviä esimerkkejä “lahjuksista”, jotka houkuttelevat liidejä listallesi.

Sinä et kuitenkaan halua mitä tahansa liidejä, vaan liidejä, jotka ovat kiinnostuneita tuotteestasi tai palvelustasi. Anna siis heille joku aiheeseen liittyvä lahjus. Jos myyt ravitsemusta käsittelevää verkkokurssia, lahjuksesi voisi olla esim. “7 parasta hedelmää, jotka voittavat uupumuksen” -e-kirja.

Ota yhteyttä liideihisi

Kun olet kerännyt liidejä liidimainoksilla, pystyt viemään ne Facebookista. Saat ne taulukkomuodossa.

Voit ottaa heihin yhteyttä sähköpostilla, mutta jos sinulla on paljon liidejä ja haluat säästää aikaa, tarvitset sähköpostimarkkinointiohjelman, kuten:

Sinä voit tuoda liidisi sähköpostimarkkinointiohjelmaan, jonka jälkeen voit lähettää heille hyödyllistä sisältöä ja tarjouksia. Lue lisää sähköpostimarkkinoinnista tästä artikkelista.

Vie liidisi automaattisesti sähköpostimarkkinointiohjelmaan

Liidien vieminen Facebookista ja tuominen sähköpostimarkkinointiohjelmaan ei ole ihan ongelmaton prosessi.

Se vie aikaa.

Liidisi joutuvat odottamaan ensimmäistä viestiäsi sen jälkeen kun he ovat liittyneet listallesi. He saattavat unohtaa sinut ja yrityksesi siinä välissä.

Onneksi tämän viemisen ja tuomisen pystyy automatisoimaan.

Siihen tarvitaan kuitenkin kolmannen osapuolen työkaluja, kuten ConnectLeadsiä.

Tällöin liidit, jotka lähettävät liidinkeräyslomakkeesi pääsevät sähköpostilistallesi heti. Voit toivottaa heidät heti tervetulleeksi ja toimittaa välittömästi heille lupaamasi lahjuksen.

Jos aiot käyttää liidimainoksia paljon, ConnectLeadsin kaltainen työkalu on hyödyllinen.

Perussivumainokset

Perussivumainos on mobiilikäyttäjille suunnattu mainostyyppi, joka yhdistelee kuvaa, tekstiä, videota ja interaktiivisia elementtejä.

Facebookin antama esimerkki:

Minä näytän miten voit tehdä vähän yksinkertaisemman version tämän tyyppisestä mainoksesta.

Näin teet perussivumainoksen

Tee uusi mainoskampanja ja valitse sille tavoitteeksi joku perussivumainoksia tukeva tavoite, eli yksi näistä:

  • Liikenne (sivuston klikkaukset ja sovellukseen sitoutuminen)
  • Brändin tunnettuus
  • Kattavuus
  • Sitoutuminen (sitoutumiset julkaisuun)
  • Konversiot
  • Videon näyttökerrat

Aseta mainosjoukon asetukset haluamallasi tavalla.

Kun teet mainosta, voit valita haluamasi mainosmuodon. Sen jälkeen klikkaa “Lisää koko näytön perussivu”.

Voit joko käyttää jotain yllä näkyvästä kolmesta valmiista mallista tai tehdä oman mallisi. Valmiilla malleilla on rajoitetut kustomointimahdollisuudet, mutta niitä on vähän helpompi muokata. Tietyissä tilanteissa ne voivat toimia. Ota niistä inspiraatiota!

Katsotaan miten voit tehdä juuri sellaisen perussivumainoksen kuin haluat. Klikkaa “Käytä kehittynyttä perussivutyökalua”.

Eteesi avautuu ponnahdusikkuna. Klikkaa “Avaa tyhjä perussivu”.

Valitse mistä komponentista haluat aloittaa, eli minkä asian kävijät näkevät ensimmäisenä.

Eri komponenttien muokkaaminen on aika suoraviivaista. Esimerkiksi tekstikomponenttia muokataan Microsoft Word -tyylisellä tekstieditorilla:

Tältä taas näyttävät kuva- ja videokomponenttien muokkausvaihtoehdot:

Voit myös jälkikäteen lisätä ja poistaa komponentteja sekä vaihtaa niiden järjestystä.

Oikeassa reunassa näet perussivumainoksesi esikatselun:

Kun olet valmis, klikkaa “Tallenna” ja “Valmis”.

Vinkkejä

Perussivumainos on kuin miniverkkosivu, joka latautuu nopeammin kuin oma verkkosivusi, ja Facebookin sisällä. Sen sijaan että lähettäisit kävijöitä omille sivuillesi, voit siis kokeilla korvata ne sivut perussivumainoksilla.

Sen sijaan että lähettäisit kävijöitä lukemaan artikkeliasi blogiisi, kokeile luoda se blogikirjoitus uudestaan perussivumuodossa.

Sen sijaan että kertoisit tuotteestasi omilla sivuillasi, kokeile uudelleen luoda tuotesivusi tai myyntisivusi perussivumainoksella.

En yritä sanoa, että perussivumainokset voisivat korvata omat verkkosivusi kokonaan, mutta ne saattavat olla kokeilemisen arvoisia yrityksellesi.

Perussivumainokset ovat hyviä, koska:

  • Ne latautuvat nopeasti verrattuna tavallisiin verkkosivuihin.
  • Kävijän ei tarvitse poistua Facebookista, mikä on käyttäjäkokemuksen kannalta mukavampaa. Useampi klikkaajaa saattaa siis perehtyä perussivuusi kuin omiin verkkosivuihisi.

Ne eivät ole kuitenkaan mikään ihmeratkaisu.

  • Et voi tavoittaa niillä pöytäkonekäyttäjiä, jotka ovat yleensä kärsivällisempiä kävijöitä kuin mobiilikävijät.
  • Liidimainokset ja laskeutumissivut ovat parempia liidien keräykseen.
  • Facebookista löytyy häiriötekijöitä, jotka saattavat viedä ihmisten huomion muualle.

Messenger-mainokset

Facebook Messenger on suosittu viestisovellus, minkä ansiosta sen kautta voi tavoittaa paljon ihmisiä.

Ajattele jos voisit keskustella mahdollisten asiakkaidesi kanssa Messengerissä?

He voisivat kysellä sinulta tuotteistasi ja palveluistasi, jotta he voisivat tehdä ostopäätöksensä.

Sinä voisit vahvistaa heidän luottamustaan yritystäsi kohtaan lähettämällä heille hyödyllistä sisältöä.

Messenger-viestit saavat paljon huomiota, koska ihmiset käyttävät sitä jopa useita kertoja päivän aikana.

Kuulostaako hyvältä? Katsotaan, miten Messenger-mainoksia tehdään.

Näin teet Messenger-mainoksen

Messenger-mainonnassa on kaksi vaihetta.

  1. Mainosta, jotta ihmiset lisäisivät sinut Messengeriin.
  2. Ota heihin yhteyttä Messengerissä.

Ennen kuin voit ottaa ihmisiin yhteyttä Messengerissä, sinun pitää siis saada heidät ottamaan yhteyttä sinuun ensin. Se onnistuu tavallisilla Facebook-mainoksilla, joiden kohteeksi asetetaan Messenger, sen sijaan että lähettäisit heidät omalle sivustollesi.

Kun ihmiset ovat klikanneet kyseistä mainosta, voit ottaa heihin yhteyttää luomalla sponsoroituja viestejä.

En aio kuitenkaan näyttää, miten sponsoroituja viestejä tehdään, koska me emme suosittele niitä.

Miksi?

Sponsoroitujen viestien luominen maksaa, mikä olisi OK, ellei käytettävissä olisi ilmaisiakin vaihtoehtoja, kuten Manychat.

Manychatin avulla pystyt pitämään yhteyttä Messenger-kontakteihisi ilmaiseksi.

Viestien luominen Manychatissä on aika yksinkertaista:

Jos haluat nähdä käytännössä, miten Manychatia ja Messengeriä voi käyttää, klikkaa alla olevasta napista, niin saat meidän Verkkokurssien verkkokurssi -Messenger-viestisarjan (joka kestää muutaman päivän):

Vinkkejä

Iso osa Messengerin käyttäjistä käyttää sitä monta kertaa päivässä. Se on myös hyvin henkilökohtainen kanava. Sen takia Messenger-viesteillä on korkea avausprosentti. Jos lähetät ihmisille jotain, he huomaavat.

Messenger on melko uusi viestintäkanava yrityksille, minkä takia meidän on täytynyt kokeilemalla selvittää, mikä toimii ja mikä ei. Olemme huomanneet, että tietyt käytännöt, jotka saattavat toimia esim. sähköpostimarkkinoinnissa, vain ärsyttävät ihmisiä Messengerissä.

Se, että ihmiset antavat sinun lähettää heille viestejä Messengerissä, on etuoikeus. Älä hyväksikäytä sitä lähettämällä liikaa viestejä tai pelkkiä myyntiviestejä.

Jos kontakteistasi tuntuu, että sinä vain yrität saada oman äänesi kuuluville spämmäämällä viestejä, he osaavat jättää viestisi huomiotta tai poistua lähetyslistaltasi.

Pyri siis mieluummin luomaan dialogia kontaktiesi kanssa.

Sen lisäksi, tee helpoksi viesteistä kieltäytyminen. Älä lähetä viestejä niille, jotka eivät halua niitä.

Interaktiivinen ja visuaalinen sisältö toimii hyvin Messengerissä, esimerkkinä kyselyt ja kiinnostavat kuvat. Silloin viestit tuntuvat keskustelulta, eivät vain monologilta.

Jos haluat myydä Messenger-kontakteillesi jotain, on parempi ohjata heidät johonkin toiseen kanavaan, kuten sähköpostilistalle, webinaariin tai myyntipuheluun.

Totuus uusista mainostyypeistä

Jos et ole onnistunut tekemään Facebook-mainonnasta kannattavaa yrityksellesi…

Tai jos Facebook-mainonta on sinulle uutta…

Unohda nämä uudet mainostyypit ja keskity kuvamainoksiin.

Esimerkki perinteisestä kuvamainoksesta.

Miksi sinun pitäisi keskittyä vain kuvamainoksiin?

Facebookin eri mainostyypit eivät ole turhia. Jokaisella niistä on oma tarkoituksensa.

On mainoksia, jotka on suunniteltu mobiilikäyttäjille.

On mainoksia, jotka sopivat hyvin verkkokaupoille.

On mainoksia, joilla voi kerätä liidejä.

Ja niin edelleen…

Mainostajilla on mahdollisuus käyttää sellaisia mainoksia, jotka toimivat heidän tiettyyn tarkoitukseensa parhaiten.

Toisaalta tämä vaihtoehtojen paljous voi olla lamauttavaa. Monet eivät halua koskea Facebook-mainoksiin, koska ne tuntuvat niin vaikeilta ja monimutkaisilta.

Mutta Facebook-mainonta on vaikeaa ainoastaan, jos teet siitä itsellesi vaikeaa. Eri mainostyyppien käyttäminen on yksi tapa tehdä siitä turhan vaikeaa.

Sen takia meidän suosituksemme on:

Aloita helpoimmasta päästä, eli tavallisista kuvamainoksista.

Vaikka uudet mainostyypit saattavat toimia joissain tilanteissa paremmin kuin kuvamainokset, kuvamainokset toimivat silti edelleen erinomaisesti melkein missä tahansa tilanteessa.

Muut mainostyypit eivät ole korvanneet kuvamainoksia, ne ovat vain tuoneet lisää vaihtoehtoja.

Kuvamainosten käyttäminen ei vaikeuta hyvien tulosten saamista.

Kun aloitat kuvamainoksista, opit käyttämään Facebookin mainosalustaa. Opit parhaat Facebook-taktiikat. Opit tekemään mainoksia, joita ihmiset klikkaavat.

Kuvamainokset ovat oikotiesi Facebook-mainontaan vaadittavien taitojen hallintaan.

Kun olet oppinut tehokkaasti käyttämään kuvamainoksia, olet saanut taitoja, joita voi käyttää kaikkien mainostyyppien kohdalla.

Jos ensimmäinen mainoksesi on videomainos, perussivumainos tai joku muu “jännä” mainos, saat tuskin hyviä tuloksia, koska ne on suunniteltu mainostajille, jotka tietävät, mitä he tekevät.

Hyviä tuloksia on aluksi helpompi saada kuvamainoksilla.

Kun sinulla on perusteet hallinnassa, sitten sinulla on vaadittavat tietotaidot, jotta saat muutkin mainostyypit toimimaan.

Onko sinulla kysyttävää Facebook-mainonnasta? Jätä kysymyksesi alle!

Mitro Patrikainen

Olen kirjoittaja, tarinankertoja ja viihdyttäjä. Olen tieteilijä, nörtti ja tekniikan ihmelapsi. Olen romantikko, kapinallinen ja auttamishaluinen. Rakastan internet-markkinointia ja verkkokurssibisnestä, koska silloin saan olla kaikkea tätä. Digivallankumouksessa minä suunnittelen ja optimoin myyntitunneleita, kirjoitan sisältöä ja mainoksia, teen teknistä säätöä kulissien takana ja paljon muuta.