Toimistokopista kohti unelmaelämää – julkaisujen aika, joulukuu 2013

Tässä artikkelisarjassa seurataan, kuinka Elisa Mattila on jättänyt toimiston harmaat sermit taakseen ja lähtenyt kehittämään omaa yritystään, kansainvälistä fitness-ohjelmaa Home Workout Challengea ja Hyvinvointistarttia. Kuukausittain seurataan miten askel askeleelta tavoitellaan pääsyä lifestyle-yrittäjäksi, millaisia markkinointitoimenpiteitä on tehty ja listataan opittuja asioita. Lisäksi raportoidaan edistysaskelia ja haasteita internet-markkinointiin liittyen sekä annetaan vinkkejä ja inspiraatiota aloitteleville yrittäjille.

Artikkelisarjan aiemmat osat on julkaistu Digivallankumouksessa:

  1. Uuden alku, heinäkuu 2013
  2. Toiminnan tehostusta, elokuu 2013
  3. Lifestyle-kokeilu, syyskuu 2013
  4. Uusia oppeja, lokakuu 2013

Ne on vihdoin julkaistu: kirjoittamani e-kirja, uudistetut valmennusohjelmat Campwire-kurssialustalla, uudet nettisivut ja uusi myyntifunneli!

Valtava taakka vierähti harteilta marraskuun puolivälissä kun monen kuukauden uurastus palkittiin ja loputkin uudistukset Home Workout Challengen nettisivuille saatiin julki. Olipa melkoinen urakka!

Home Workout Challenge etusivu

Pientä hienosäätöä ja muutama tekninen parannus tarvitaan vielä, mutta pääosin sivut näyttävät nyt siltä miltä pitääkin. Tästä on hyvä jatkaa asteittaista parannus- ja optimointityötä, kunhan nähdään millaista palautetta lukijoilta tulee, kuinka pitkään he viihtyvät sivuilla ja miten kauppa käy.

Sivusto on nyt täysin erilainen kuin ennen. Pääfokus on myynnin edistämisessä: etusivulla suurin osa linkeistä vie suoraan myyntisivulle ja jokaisen sivun ja blogipostauksen lopussa on mahdollista saada ilmainen e-kirja sähköpostiosoitetta vastaan.

Sekä etu- että myyntisivulla on paljon asiaa, mutta molemmat on tehty selailtaviksi. Tarkoitus ei ole lukea kaikkea (saa toki lukea!), vaan selailla ja poimia joukosta ne itseä eniten kiinnostavat pointit. Copy lähestyy asiaa monelta kantilta (ravinto, treenit, painonpudotus, kiire…), jolloin huomio kiinnittyy kohtaan, joka on lähimpänä kulloinkin sivua selaavan potentiaalisen asiakkaan sydäntä.

Ehkä tärkein yksittäinen seikka sekä etu- että myyntisivun copyssä on se, että lukijalle pyritään antamaan lisäarvoa ja opetetaan tätä samalla, minkä odotetaan lisäävän kiinnostusta. Ei siis pelkkää “hard sell” -tykitystä myytävän ohjelman hyödyistä, vaan ihan oikeasti hyödyllistä tietoa.

Home Workout Challenge myyntisivu

Alustavat fiilikset uuden sivuston käytettävyydestä ja houkuttelevuudesta ovat positiivisia. Esimerkiksi Google Analyticsin mukaan lukijat ovat viihtyneet myyntisivulla keskimäärin yli neljä minuuttia, mikä on nettimaailmassa hyvä suoritus. Kävijät eivät kuitenkaan vielä konvertoidu tarpeeksi hyvin maksaviksi asiakkaiksi, joten parannustöitä on tehtävänä!

Uuden myyntiketjun kanssa homma toimiin niin, että e-kirja toimii pääasiallisena funnelin aloituksena. Sähköpostiosoitetta vastaan lukija saa ilmaisen e-kirjan, jossa pureudutaan kymmeneen yleisimpään ongelmaan painonhallinnan, terveyden ja hyvinvoinnin saralla. Lukija saa tietoa miksi esimerkiksi painonpudotus ei ole onnistunut, ratkaisumalleja mm. siihen, mistä saisi lisää energiaa, motivaatiota tai tahdonvoimaa sekä vinkkejä, jotka hän voi laittaa käytäntöön heti.

E-kirjan jälkeen lähetetään yhteensä 7 myyntiin tähtäävää sähköpostia, jossa e-kirjan teemoja toistetaan. Kaikki eivät kuitenkaan lue koko kirjaa tai kaikkia sähköposteja ja siksi samankaltaista sisältöä on mahdollista käyttää useampaan kertaan. Myyntisähköpostit eivät ole ainoa sisältö, jota listalle lähetetään. Ajatuksena on, että funneli ei mahdollisesti lopu koskaan, vaan aina on tarjolla uutta, mielenkiintoista materiaalia.

funnel

Funnelin tehokkuutta seurataan mm. tarkastelemalla sähköpostien avaus ja klikkausprosentteja sekä listalta poistumista ja tietysti myyntejä. Suunnitteilla on myös vaihtoehtoinen funnelin aloitus, jota voitaisiin A/B testata.

Kuulisin mielelläni objektiivista palautetta ja parannusehdotuksia sivustoa koskien! Mitä pidät? Mitä tekisit toisin?

Ja hei, jos oma hyvinvointi kiinnostaa, niin tervetuloa mukaan! 30 päivää kestävä Home Workout Challenge treeni- ja ravinto-ohjelma oikeasti toimii! Treenit ovat niin nopeita ja tehokkaita, että kiireiset yrittäjätkin ehtivät. 🙂 Pienenä vinkkinä voin kertoa, että lataamalla e-kirjan ja ostamalla kurssin sen linkin kautta, saa pienen alennuksen..

Facebookin Power Editorilla ja kampanjalla vauhtia myyntiin

Nettisivu-uudistusten kunniaksi järjestimme nykyisille sähköpostilistoillemme neljän päivän mittaisen kampanjan, jossa uudistetun tarjouksen mukaista treeni- ja ravinto-ohjelmaa myytiin hyvään hintaan.

Kampanjalle oli asetettu aikaraja eli se loppui tiettynä päivänä, tiettyyn kellonaikaan. Tämä useiden markkinoijien suosima kikka selkeästi toimii, sillä suurin osa myynneistä tapahtui viimeisten tuntien aikana, juuri ennen kampanjan loppumista!

Tässä vastikään päättyneessä markkinointikampanjassa apuna käytettiin mielenkiintoista uutta työkalua: Facebookin Power Editoria. Power Editorilla mainosten luominen on näppärämpää kuin FB:n perustyökalulla. Jos esimerkiksi mainostaa toistuvasti samalle kohderyhmälle, voi asetukset tallentaa seuraavaa kertaa varten. Myös A/B-testaus on tehty super-helpoksi: mainoksista voi ensin tehdä kaksoiskappaleita, sitten vain muuttaa yhtä parametriä tai sanamuotoa.

Itse käytin editoria mainostamiseen mukautetulle kohderyhmälle. Se tarkoittaa sitä, että latasin postituslistamme sähköpostiosoitteet editoriin ja kohdensin FB-mainokset vain heille. Ajatuksena oli palauttaa Home Workout Challenge listalaisten mieliin ja ilmoittaa tulevasta kampanjasta. Mielenkiintoinen kokeilu, jota testaan toistekin.

Social Media Examiner -sivuilta löytyy erinomaiset ohjeet sekä itse editorin käyttöön että mukautetuille kohderyhmille mainostamiseen.

…eikä siinä vielä kaikki!

Kaiken tämän tohinan keskellä pyöräytin vielä käyntiin yhden uudistuksen, joka on jo viittä vaille valmis! Nimittäin energiaa, hyvinvointia, treenejä ja hyvää ravintoa on ihan pian saatavilla myös suomeksi!

Ihan pian julkaistava Hyvinvointistartti on 7 päivää kestävä lähtölaukaus terveelliseen elämään.

Luvassa on leppoisa johdatus terveellisiin elämäntapoihin, joka sisältää mm.

  • kotitreenejä, jotka saavat hien pintaan ja olon energiseksi
  • ruokaohjeita, jotka saavat veden kielelle, mutta eivät venytä vyötärönympärystä
  • työkaluja, joiden avulla on mahdollista tehdä muutoksesta pysyvä
  • keinoja, joiden avulla on mahdollista lisätä liikkuvuutta ja ehkäistä alaselkävaivoja

Kurssi julkaistaan lähiviikkoina ja sen hinta on vaivaiset 19 euroa. Käy jättämässä sähköpostiosoitteesi täällä, niin ilmoitamme heti kun kurssi julkaistaan!

Elisa Mattila

Jätin päivätyöni 2013 heinäkuussa ryhtyäkseni päätoimiseksi yrittäjäksi luotsaamaan verkossa toimivaa Home Workout Challenge-yritystäni menestykseen. Jos suunnittelet itse yrityksen perustamista ja haluat vaihtaa ajatuksia toisen aloittelevan yrittäjän kanssa, keskustella terveyteen, hyvinvointiin ja kuntoiluun liittyvistä asioista tai jutella muuten vain, otathan yhteyttä: elisa@hyvinvointistartti.fi!

Kommentoi artikkelia