Facebook-mainonnan hinta

Kuinka paljon Facebook-mainonta maksaa?

Facebook-mainontaan käytetään koko ajan enemmän rahaa Suomessa. Viime vuonna kasvua tapahtui 29,9%, mikä on enemmän verrattuna mihinkään muuhun digimainontakanavaan. Jos sinä et mainosta tuotteitasi tai palveluitasi Facebookissa, saatat huijata itseltäsi mahdollisuuden kasvattaa yritystäsi ennätysvauhtia. Vaikka Facebook-mainonta on loistava tilaisuus vielä… Lue lisää »

Näin moninkertaistat sähköpostilistasi kasvun (erikoisen Facebook-trendin avulla)

Mikä on turhauttavampaa kuin se, että sinulla on loistava tuote tai ainakin kyky auttaa ihmisiä… mutta nämä ihmiset eivät anna sinulle edes mahdollisuutta auttaa heitä? Sinä tiedät, että sähköpostin välityksellä voisit jakaa ihmisille hyödyllisiä neuvoja ja resursseja ja samalla suositella… Lue lisää »

Miten perustaisin Internet-bisneksen, jos minun pitäisi aloittaa alusta

Sain potkut yrityksestäni – nämä 3 menetelmää kasvattavat minulle uuden

“Miten aloittaisit, jos sinulla ei olisi valmiiksi tyytyväistä asiakaskuntaa, isoa sähköpostilistaa ja tykättyä brändiä?” Tämä kysymys toistuu lähes yhtä usein kuin Niko Saarinen höpisee jonninjoutavia Snapchatissa. Riippuen, kuinka suuri tämän BB-tähden fani olet, se tarkoittaa joko hyvin monta kertaa päivässä… Lue lisää »

Myyvä webinaari

Myyvän webinaarin anatomia

Siitä on nyt pari vuotta, kun ensimmäisen kerran kokeilimme webinaareja markkinointitarkoituksessa. Toki olimme pyörittäneet verkkovalmennuksia webinaarien avulla jo pidempään, mutta tämä oli ensimmäinen julkinen webinaari. Syke oli kuin ravihevosella loppusuoralla ja paidan selkämys valui hikeä. Muutama sata ihmistä odotti malttamattomana… Lue lisää »

Periscope – Laitesuositukset sujuvaan striimiin

Kun kirjoitin edellisen artikkelini Periscopesta, löysin vain yhden suomalaisen Periscope-striimin. Nyt näen sovelluksen kartalla Suomessa kymmeniä yhtäaikaisia striimejä. Periscope on tähän mennessä maailman nopeimmin kasvanut sosiaalinen media ja se näyttää osaltaan suuntaa, mihin some on menossa. Live-videon merkitys netissä tulee… Lue lisää »

Periscope

Periscope: luo suhde asiakkaaseesi uudella tavalla

Olen viettänyt Periscopen maailmassa useita tunteja viime päivinä. Fiilistellyt tuttuja maisemia Tokion Harajukun kaupunginosassa, katsonut kuinka Melbournelainen uutisankkuri valmistautuu uutislähetykseen ja viettänyt mukavaa teehetkeä Tim Ferrissin kanssa. Periscope on iOS- ja Android -mobiililaitteissa toimiva sovellus, jolla kuka tahansa voi lähettää live-videota… Lue lisää »

200 000€ suunnitelma: rakenna bisnes, jossa on lupa lomailla

Minun on sanottava sinulle eräs asia suoraan, ikään kuin “päin näköä”. Se voi nostaa ajatuksissasi vastalauseita ja kenties ärsytystä, mutta otan tässä tietoisen riskin siitäkin huolimatta. Voit saada tästä asiasta valtavaa innostusta tai valtavaa ärsytystä. Nyt on sinun aikasi valita,… Lue lisää »

Strateginen yrittäjä

Strategisen yrittäjän 3 tärkeintä taitoa

Minulla on sekä hyviä että huonoja uutisia. Kerron kohta, miksi… Olimme kauniin norjalaisen vuonon rannalla kolme päivää, mutta emme nähneet merta kertaakaan. Ulkona satoi kolme päivää putkeen ja oli pimeää. Tämä ei kuitenkaan haitannut meitä hetkeäkään, koska kaikesta tästä huolimatta… Lue lisää »

Markkinointikokeilu joka ei sittenkään onnistunut

Markkinointikokeilu joka ei sittenkään onnistunut

Pyöräytin tuossa joku aika sitten pienimuotoisen markkinointikokeilun, joka meni tavallaan reisille, mutta kyllä siitäkin taas tuli otettua opiksi. Jatkuvaa testaamistahan tämä koko markkinointi on. Useimmiten kampanjat menevät kutakuinkin odotusten mukaisesti, mutta tällä kertaa tulokset olivat muuta… Alla kopioituna sähköposti, jonka… Lue lisää »

Sähköpostimarkkinointi: 3 askelta oman pankkiautomaatin rakentamiseen (+ Äiti-tekniikka esittelyssä)

Olipa kerran aivan tavallinen työntekijä, Jokke, jolle sähköpostimarkkinointi oli yhtä tuntematonta kuin vapaa elämä. Päivästä toiseen Jokke heräsi herätyskelloon ja lähti päivätöihin. Lomapäivien laskeminen alkoi sadasta ja kesäloman jälkeen sapetti vuodesta toiseen. Kesäloman jälkeisenä aamuna Jokke päätti etsiä jotain parempaa,… Lue lisää »

vieraskyna

Pölli ideat, toteuta paremmin digiaikana, rokkaa rankemmin

Oletko joskus miettinyt mistä kaikkein menestyneimmät bloggaajat kotisuomessa ja maailmalla saavat ideoita artikkeleihin ja asiakkaiden hankintaan? Entä kuinka niitä ideoita markkinoidaan tai yleensäkään kannattaa lähteä markkinoimaan? Voit yleensä löytää vastauksen näihin kysymyksiin lukemalla heidän kirjoituksiaan ja kuuntelemalla heidän kokemuksiaan. Usein… Lue lisää »

Näin vältät infomarkkinoinnin 10 yleisintä munausta – ammattilaisen opas

Tässä lyhyessä oppaassa kerron mikä minun kokemusteni mukaan toimii infotuotteiden markkinoinnissa ja mikä ei. Olen myynyt sadoilla tuhansilla, jopa miljoonilla euroilla esimerkiksi e-kirjoja, videoita, kursseja, seminaareja, konsultointia, ohjelmistoja, valmennuksia ja paljon muuta… Siksi tiedän aiheesta melko laajasti. Ja siksi uskon, että vinkkini… Lue lisää »

vieraskyna

Näpertely vs. tulokset hakukonemarkkinoinnissa

Useimmilla yrittäjillä on jo aavistus, että hakukonemarkkinointi on harvinaisen tehokas markkinointikanava. Moni sortuu silti tietämättään näpertelyyn, joka ei tuo kunnon tuloksia. Luettuasi tämän artikkelin osaat keskittyä paremmin olennaiseen. Päätä mittarit tavoitteiden mukaan Millaisia mittareita, sellaisia tuloksia. Moni sabotoi hakukonemarkkinointiaan keskittymällä… Lue lisää »

vieraskyna

Älä huku keskinkertaisuuteen eli kuinka erottua netissä?

Webistä löytyy tällä hetkellä noin 3.7 miljardia web-sivua. Joka päivä julkaistaan 400 miljoonaa twiittausta ja joka minuutti 72 tuntia uusia videoklippejä. Enää et voi vain avata web-sivuja ja odottaa, että asiakkaat putoavat syliisi. Miten siis erottua verkon syövereissä? Kuten monessa… Lue lisää »

internet-markkinointi

Internet-markkinoinnin ABC: Mitä on internet-markkinointi?

Internet-markkinointi on osa-alue, josta jokaisen digitaalisia tuotteita myyvän tulisi olla ainakin pääpiirteittäin kartalla. Aihe on laaja, mutta mahdollisuudet ja vaihtoehdot kannattaa olla selvillä, että osaa suunnitella markkinointiaan järkevästi. Kaikkea ei toki aina pysty tai kannata tehdä itse, mutta on hyvä… Lue lisää »

Rahan ja lisäarvon muuttaminen rahakasaksi

Lisäarvo rahakasaksi: digitaalinen markkinointi hätiin

Artikkelissa käsitellään sitä miten digitaalisten tuotteiden tuoma lisäarvo muutetaan rahakasaksi ottamalla digitaalinen markkinointi apuun. Olen haastatellut digitaalisen markkinoinnin superammattilaisia Taneli Tikkaa (sarjayrittäjä ja Vuoden Tietotekniikkavaikuttaja 2010), Jukka Lahtea ja Pasi Rautiota (myynnin ja markkinoinnin asiantuntijat Oy TuloksenTuplausToimisto Ab:sta) sekä Hanna Takalaa (sosiaalisen… Lue lisää »